JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów

Showroomy stały się dla nas wyjątkowo ciekawym zagadnieniem projektowym. Dały nam nowe spojrzenie na sam proces projektowania, odmienny od wnętrz biurowych czy prywatnych.

076778-r0-1140.jpg

Istotna jest tu nie tylko funkcja i estetyka, ale prezentowany materiał czy produkt. W pewnym sensie to on staje się tutaj zarówno twórcą, jak i tworzywem - mówią JMW Architekci, autorzy showroomów takich marek, jak np. Interstone, Kronospan czy Laminam. W specjalnym wywiadzie dla PropertyDesign.pl architekci opowiedzieli o trudnej sztuce projektowania tego typu przestrzeni.


Państwa pracownia specjalizuje się w projektowaniu wnętrz o charakterze publicznym, ale zauważyłam, że szczególnie dobrze czują się Panowie w tworzeniu koncepcji showroomów i o nich chciałam dzisiaj porozmawiać. Jak zaczęła się Panów przygoda z projektowaniem tego typu wnętrz?

Jakub: Nasza przygoda zaczęła się od showroomu włoskich spieków kwarcowych Laminam. Jeden z naszych klientów, znając nasze portfolio i poczucie estetyki, zaprosił nas do współpracy proponując kolejne zlecenie. Tym razem miał być to showroom, czyli coś zupełnie dla nas wówczas nowego. Postanowiliśmy przyjąć wyzwanie.

Krzysztof: Showroomy stały się dla nas wyjątkowo ciekawym zagadnieniem projektowym. Dały nam nowe spojrzenie na sam proces projektowania, odmienny od wnętrz biurowych czy prywatnych. Istotna jest tu nie tylko funkcja i estetyka, ale prezentowany materiał czy produkt. W pewnym sensie to on staje się tutaj zarówno twórcą, jak i tworzywem.

Jakub: Ze spiekami kwarcowymi Laminam pracowaliśmy już wcześniej. Doskonale znaliśmy ten materiał, widzieliśmy jak powstaje i myślę, że to właśnie wiedza na temat produktu przyciągnęła do nas pierwszego klienta.


Przeczytaj cały artykuł